Blog

Mennyi vizet kell inni télen?

A víz testünk 70 százalékát teszi ki. A tél közeledtével és a hőmérséklet csökkenésével azonban a levegő kiszárad, és testünk kevesebb nedvességet kap, mint a nyáron.
A télen a vízbevitel nagymértékben csökken, ami hatással van egészségünkre.
Még akkor is, ha gyógyteákat iszunk, hogy télen melegen tartsuk magunkat, semmi sem tudja igazán annyira pótolni a hiányzó folyadékot, mint az elegendő vízivás.

Noha a hőmérséklet télen nem túl magas és nem izzadunk annyira külsőleg, a hideg a szánkból kifolyó gőz révén (hideg levegő kondenzáció)mégis vizet veszítünk. Különösen a téli sportok alatt, folyamatosan pótolnia kell a teste által használt folyadékokat.

A tested több vizet használ a lélegzéshez.

Amikor a hőmérséklet csökken, a test több folyadékot kezd használni a kilégzéshez. Amikor kint lélegzünk a hidegben, látjuk a lélegzetünket. Ez a páralecsapódás azért alakul ki, mert a lélegzetünknek több víztartalma van, mint a környezetnek. Mivel ez a levegő annyira száraz, a testednek meg kell nedvesítenie a bevitt levegőt, és ezáltal több folyadékot kell használnia.

Testünket megfelelően hidratálni kell, függetlenül az évszaktól. A szomjúság a kiszáradás késői mutatója, és azt jelenti, hogy testfunkcióink már sérültek.
A téli kiszáradás tünetei közé tartozik a kiszáradás, a pelyhes bőr, a száraz köhögés, az orrvérzés és az enyhe fejfájás.

A kiszáradás következményei télen rosszabbak lehetnek, ezért fontos, hogy hidratáljuk magunkat.

Ha kint hideg van, az emberek gyakrabban tartózkodnak bent, és az épületek fűtött levegője száraz. Ha nem hidratálunk, száraz, repedezett ajkakat és bőrt, vagy emésztési problémákat tapasztalhatunk.
A kiszáradás a test súlyunk megőrzését is megnehezíti.
Ha nem iszunk elegendő vizet, a testünknek nincs energiája arra, hogy energiává alakítsa az elfogyasztott ételek zsírját.
Ezenkívül gyakran összekeverjük a szomjúságot az éhséggel, ami súlygyarapodáshoz vezet.
Ezeket a tényezőket figyelembe véve télen is elegendő mennyiségű vizet kell inni.

A legtöbb közepesen aktív felnőttnek legalább 9 csészére van szüksége minden nap, de ha magas állóképességű sportokban vesz részt, vagy terhes vagy szoptat,
akkor több folyadékot kell inni, mint az általános irányelv. És ne gondolja, hogy az egyetlen folyadékforrásnak a víznek kell lennie - a friss gyümölcsök és zöldségek
jellemzően több mint 90 százalékos víztartalommal rendelkeznek, és finom módszerek a vízellátás pótlására.

Mennyi víz elegendő télen?

Az egészséggel kapcsolatos összes tényezőhöz hasonlóan az ivandó víz mennyisége a nemtől és az aktivitás szintjétől függ.
Íme néhány általános szabály, amelyet ajánlatos betartani, hogy télen hidratáltak maradjunk.

  • A férfiaknak legalább nyolc-10 pohár vizet kell meginniuk naponta
  • A nőknek napi hat-nyolc pohár vizet kell inniuk
  • A terhes és szoptató nőknek legalább hét-10 pohár vizet kell inniuk naponta
  • A fizikai tevékenységeket folytató férfiaknak 10–14 pohár vizet kell meginniuk
  • A fizikai tevékenységeket folytató nőknek 8–12 pohár vizet kell meginniuk

Melyek a fontos tippek a hidratálás megőrzéséhez?

Az ivóvíz mellett meleg leveseket is fogyaszthatunk, hogy hidratáltak maradjunk.
Télen iktassunk be az étrendünkbe a zöld tea ivását is.A zöld tea nem csak abban segít, hogy hidratáltak maradjunk, hanem segít karbantartani a testsúlyunk egyensúlyát is.
Tartsuk magunk hidratáltan edzés közben is. Mindig igyunk elegendő vizet az edzés előtt, alatt és után.
Mint már említettük, a szomjúság azt jelzi, hogy már kiszáradtunk.
Fogyasszunk vízalapú gyümölcsöket és zöldségeket!Ezek a természetes vízforrások biztosítják a hidratáltságot, és így hozzájárulhatunk az egészségesünk megőrzéséhez.

Összefoglalva: először ellenőrizze, hogy elegendő vizet iszik-e, ami függ a magasságtól, testtömegtől, fizikai aktivitástól, terhességtől, szoptatástól vagy az időjárástól.

Mindenképpen gondoljon az ivott víz minőségére is ????


????AquaCordis szívbarát ásványvíz eredendően tiszta. Kitermelése 300 méter mélyről történik, a kút természetvédelmi területen található.
????Természetes. Nem tartalmaz semmilyen hozzáadott anyagot.
????Minőségileg ellenőrzött, ISO 22000:2005 élelmiszer-biztonsági szabvány.
????Szívbarát, mert nátrium tartalma literenként nem éri el a 4 mg mennyiséget.
????Házhoz szállításával időt és pénzt takaríthat meg.
♻️A 19 literes ballonos kiszereléssel környezettudatos vásárlóként csökkentheti a környezetterhelést.

AquaCordis természetes szénsavmentes ásványvíz